Hoe kan ik mijn balie of receptie inrichten?
- Geplaatst op
- Door Mike De Koster
Het onthaal van klanten of relaties is belangrijk voor de eerste indruk die u nalaat. Uw balie of receptie inrichten verdient dan ook de nodige aandacht. De specialisten van Brand New Office vertellen meer over de voornaamste aandachtspunten.
Het eerste wat klanten, leveranciers, patiënten of bezoekers zien wanneer ze uw gebouw binnenstappen, is het onthaal. Vaak brengen ze er ook enige tijd door. Ze melden zich aan bij de balie en wachten er even op hun gesprekspartner. Daarom denkt u beter goed na voor u uw balie of receptie gaat inrichten. Een gezellige en functionele omgeving creëren is wel degelijk belangrijk.
De receptie of balie bepaalt voor een deel de uitstraling van uw zaak. En die kan verschillen naargelang uw activiteit. Een balie van een dokters- of tandartspraktijk moet vooral een gevoel van vertrouwen oproepen, terwijl de lobby van een hotel meer gebaat is met een gezellige inrichting. Een comfortabele zithoek met sfeervolle verlichting is een must voor de wachtplaats. Denk bijvoorbeeld aan kapstokken, een waterdispenser, een koffiehoek en enkele tijdschriften. Voorzie zeker een vuilnisbak in de buurt van de waterdispenser of koffiemachine.
De functionele aspecten van een receptie inrichten
Alles begint bij de balie zelf. Zorg voor een verwelkomende sfeer, waar mensen spontaan en ongeremd de onthaalmedewerkers aanspreken. Ze moet openheid uitstralen en uw mensen voldoende bewegingsruimte bieden. Bekijk zeker ook de ergonomische aspecten: een balie op de juiste hoogte en met voldoende opbergruimte. Zo vermijdt u onnodige accessoires, die de balie een rommelige indruk meegeven.
Nog een aandachtspunt: de receptie inrichten met een duidelijke en logische structuur. Bezoekers moeten onmiddellijk weten waar ze moeten zijn. Een heldere signalisatie (bordjes of een infopaneel) kan daar zeker bij helpen. Waak verder over samenhang in de inrichting: signalisatie, kleuren en design moeten aansluiten bij uw huisstijl. Een laatste factor is het akoestische werkcomfort. In dien nodig zorgen akoestische wanden voor een afscheiding én de nodig rust.
Uw receptie inrichten gaat nog zo makkelijk met het uitgebreide aanbod aan kantoormeubelen, comfortabele zetels, handige opbergkasten en akoestische wanden van Brand New Office. Profiteer van onze snelle levering en kwalitatieve materialen om van uw ontvangstruimte een aangename plek te maken voor uw bezoekers en medewerkers.