Welk kantoormeubilair kies ik voor mijn home office?
- Geplaatst op
Ergonomie is essentieel voor je home office. Ben je van plan je thuiskantoor in te richten? Denk dan goed na over de beschikbare ruimte, het type kantoormeubelen dat je wil, je kantoorbehoeften, je nood aan opbergruimte en je voorkeur voor stijl en materialen. Houd bovenal rekening met ergonomie wanneer je je home office inricht!
Welke mogelijkheden zijn er op het vlak van ergonomie?
Ergonomische bureaustoelen
Net zoals zovelen, zit ook jij wellicht lang aan je bureau. Het werkcomfort van een goede bureaustoel wordt bepaald door 4 elementen: de rugleuning, de zitting, de armleuningen en de hoogte. Al deze elementen dragen bij tot een comfortabele en goede zithouding. En die is essentieel om rug- en nekklachten te vermijden. Richt je je home office in, kijk dan verder dan enkel het esthetische aspect.
Bij de Brand New Office You High bureaustoel zijn al deze 4 elementen instelbaar. Wil je ook dat je wervelkolom optimaal ondersteund wordt? Kies dan voor een stoel met een verende spanning en luchtdoorlatend vlechtwerk. De Herman Miller Aeron Deluxe stoel is daarvoor ideaal. Bovendien beschikt hij over een ergonomisch gevormde zitting.
Ergonomische bureaus
Er is een zeer ruime keuze aan ergonomische bureaus: van simpele functionele werktafels tot in hoogte verstelbare ergonomische bureautafels. In de webshop van Brand New Office vind je ongetwijfeld je gading.
Als het op ergonomie aankomt, kunnen we vandaag de dag niet meer om het zit-stabureau heen. Werk je afwisselend zittend en staand, dan scherp je je concentratievermogen aan en ben je productiever. Daarnaast versterkt het je rug- en beenspieren en stimuleert het je hart en bloedsomloop.
Brand New Office beschikt zowel over elektrisch verstelbare modellen, zoals het BNO Officina Ergonomisch Zit/sta-bureau, als over manueel in hoogte verstelbare modellen, zoals het MDD Drive Zit/sta-bureau.
Welke accessoires zijn handig voor mijn home office?
Accessoires houden je bureau netjes en georganiseerd. En dat boost jouw creativiteit. Wij zetten hieronder de voornaamste must-haves op een rijtje!
Whiteboard
Een whiteboard of prikbord is zeer handig voor team meetings, brainstormsessies, kattenbelletjes … Bovendien laat het je bureauruimte optisch groter lijken.
Ladeblokken
Ladeblokken kan je gebruiken om al je administratie, kaften, papierwerk en losse spullen in op te bergen. Zo onttrek je al deze materialen aan het oog en creëer je meer rust in de ruimte.
Kabelgoot
Een kabelgoot is erg handig om al je losse, rondslingerende kabels weg te werken. Zo blijft je bureautafel netjes en overzichtelijk.
Prullenmand
Een prullenmand is uiteraard essentieel voor een goed georganiseerde home office. Kies voor een exemplaar dat je kan afsluiten. Zo heb je geen last van geurhinder.
Bovenstaande accessoires zijn vooral functioneel. Denk eraan dat niet al je kantoormeubilair functioneel of praktisch moet zijn. Vergeet zeker geen vergadertafel of ontvangstmeubilair. Deze mogen best designelementen bevatten. Ze bevorderen namelijk de sfeer en de uitstraling van je werkruimte. Ook mooie lichtarmaturen of een glazen vitrinekast kan je home office laten stralen.
Neem snel een kijkje op de webshop van Brand New Office en vind de geschikte accessoires.
Opbergruimte
Naast een bureaustoel, tafel en accessoires, is ook opbergruimte erg belangrijk in je home office. Wat je ook kiest, voorzie voldoende opbergers. Want het is essentieel voor je productiviteit en efficiëntie. Open of gesloten kasten? Jij bepaalt!
Wil je graag meer weten over het belang van ergonomie in jouw home office? Gratis advies? Raadpleeg de specialisten van Brand New Office.